11.11.2019 День відкритих дверей

10 листопада в Каразінському Університеті відбувся День відкритих дверей. Каразінський зібрав традиційно велику кількість абітурієнтів, охочих ознайомитися з одним з найкращих університетів країни у неділю було чимало.
Бажаючі мали можливість детальніше дізнатися про кафедри та спеціальності безпосередньо від співробітників факультету. До уваги гостей факультету було представлено презентаційні матеріали.

30.10.2019 Виїзний семінар для вчителів географії

03 жовтня 2019 року відбувся виїзний семінар для вчителів географії, який проводив доц. Матвєєв А.В. В цьому семінарі взяли участь 26 вчителів шкіл Харківської області та методисти Харківської станції юних туристів.

Під час семінару його учасники взяли участь в одноденній екскурсії до с. Кицівка Чугуївського району.

Біля селища Кицівка спостерігали будову долини р. С. Дінець, його надзаплавні тераси. Утворення терас на річках України пов’язано з існуванням льодовика в четвертинному періоді. Під час його танення утворювались великі маси води та тонко уламкових порід, що приводили, по-перше, до врізання річок у дно долини та утворенню терас, по-друге, до відкладення на цих терасах добре відсортованих пісків.

Оскільки ці піски дуже рухливі, на них дуже погано росте рослинність, що приводить до утворення пустельних ландшафтів. Для запобігання цьому у 60-х роках ХХ століття майже всі такі піски були штучно залісені, переважно різними видами сосни. В теперішній час це вже зрілі ліси.

В районі Кицівки залишилась остання, принаймні у Харківській області, відносна невелика ділянка таких пісків. На всій території добре розвинуті та виражені різноманітні еолові форми: бархани, гряди, вітрові брижі та ін.

Були обговорені питання захисту Кицівських пісків. Оскільки такий тип ландшафту тепер є реліктовим, він потребує збереження, але заходи для цього досить неординарні: випас худоби, особливо вівець, запобігання розростанню ліса і т.і.

30.10.2019 Науковий семінар кандидата геолого-мінералогічних наук, доцента Горяйнова Сергія Володимировича на тему «Механізми походження життя на Землі»

24 жовтня на кафедрі відбувся науковий семінар кандидата геолого-мінералогічних наук, доцента Горяйнова Сергія Володимировича на тему «Механізми походження життя на Землі».

Семінар був присвячений огляду досягнень природничих наук у питанні походження та збереження зимного життя як природного феномену. Розглянуто космічні передумови існування життя «земного» типу. Визначено рубіж, який відділяє "живе" від "неживого" – синтез нуклеїнових кислот з органічних молекул: азотистих основ, пентоз та фосфатних груп. Розглянуто механізми синтезу вихідних органічних молекул із неорганічних сполук.

За результатами викладених дослідником тез відбулося жваве обговорення між усіма присутніми.

Кафедра геології дякує Сергію Володимировичу за чудовий науковий захід та рада повідомити, що в нашому плані робіт ще багато цікавих подій, долучитися до яких ми запрошуємо усіх охочих.

23.09.2019 17 вересня на кафедрі відбувся науковий семінар кандидата геолого-мінералогічних наук, доцента Горяйнова Сергія Володимировича на тему «Закономірності газоносності Східної України».

Кафедра геології з радістю повідомляє, що новий навчальний 2019-2020 рік успішно розпочато блискучим науковим заходом, який привернув увагу не лише студентів та працівників університету, проте і гостей з геологічних організацій.

Так, 17 вересня на кафедрі відбувся науковий семінар кандидата геолого-мінералогічних наук, доцента Горяйнова Сергія Володимировича на тему «Закономірності газоносності Східної України».

Семінар був присвячений результатам аналізу закономірностей просторового розподілу газоносності в межах східної частини Східно-Української газоносної провінції. Отримані висновки є результатом багаторічної кропіткої роботи дослідника: аналізу державних геологічних карт, результатів геологозйомочних, вуглерозвідочних та газопошукових бурових робіт, карт геофізичних полів тощо. В основу методики здійсненого аналізу покладено адаптований дослідником класичний мінерагенічний аналіз (розроблений для прогнозування родовищ твердих корисних копалин) для потреб нафтогазової галузі.

Загалом в межах наукового пошуку було виконано низку завдань та сформульовано вагомі висновки: проаналізовано територію площею близько 50 тис. км 2 ; на ній виявлено та простежено 135 горизонтів потенційно і реально газоносних пісковиків кам'яновугільного віку; завдяки газогеологічному районуванню виявлено 43 об'ємні блоки, які є перспективними щодо газонакопичення; спрогнозовано більш 1520 нових покладів вуглеводнів; оцінено прогнозні ресурси категорії D1 в рамках мінімальної моделі підрахунку тощо.

За результатами викладених дослідником тез відбулося жваве обговорення між усіма присутніми (колегами по університету, гостями з виробництва і навіть студентами).